FIRST LEGO в НВК №2

2016-12-01

/Files/images/2016-2017_nr/gruden/nvk2/PB257804_1.JPG

FIRST LEGO в НВК №2

Молодший шкільний вік - це вік гри. Школяр у грі не тільки пізнає світ, а й висловлює до нього своє ставлення. Чи завжди ми, дорослі, уважно і серйозно ставимося до дитячої гри? Чи можемо «на рівних» грати з дитиною, вибирати для неї найбільш цікаву і корисну іграшку? Чи можемо зробити так, щоб гра стала дійсно розвиваючим, виховним і коригувальним засобом?

Крім традиційних методик навчання останнім часом в психолого-педагогічному процесі все ширше використовуються ЛЕГО - технології. Однією з них є конструктивно-ігровий засіб ЛЕГО, що володіє рядом характеристик, які значно відрізняють його від інших конструкторів, насамперед - великим діапазоном можливостей. Використання в роботі з дітьми наборів ЛЕГО дозволяє за більш короткий час досягти стійких позитивних результатів у навчанні та вихованні.

Кожна дитина любить і хоче грати, але не кожен може навчитися це робити самостійно, та ще й не з кожною іграшкою. У той же час гра в ЛЕГО ефективно сприяє розвиткові дітей. Навіть найменший набір будівельних елементів відкриває їм новий світ. Дитина не споживає, вона творить: створює предмети, світ і життя. Маніпулюючи з елементами ЛЕГО, дитина вчиться добра, творчості, радості. Для більш ефективної роботи з дітьми необхідні яскраві, функціональні навчальні засоби, здатні впливати буквально на всі органи чуття і поєднувати в собі можливості потужного впливу як на емоційну, так і на логічну сфери, що дозволяє зв'язувати їх, швидко «будувати» надійні і стійкі «містки» до тих навичок і умінь, якими повинна оволодіти дитина. Багаторічні зусилля датських педагогів, вчених і конструкторів привели до створення розгалуженої системи наборів ЛЕГО, яка знайшла широке застосування в усьому світі.

Ідея впровадження ЛЕГО-технології в роботі з молодшими школярами в КЗ «НВК №2» виникла після того, як навчальний заклад був запрошений до участі в другому етапі конкурсу щодо отримання трирічного гранту за програмою FIRST LEGO League Junior від Благодійного Фонду LEGO Foundation, який проходив у місті Києві.

Розпочати роботу в навчальному закладі вирішили саме з проведення фестивалю з конструювання, щоб виявити учнів, зацікавлених цим видом діяльності, педагогів та батьків, готових долучитися до тренування команд.

Положення про фестиваль, його тематика, програма, номінації розроблялися творчою групою однодумців на чолі з директором Чергинець Г.М. Місяць класоводи початкових класів разом із батьками та старшокласниками готували своїх підопічних до участі в заході.

І ось день першого фестивалю з Лего-конструювання настав! 24 листопада зала зустрічала гостей яскравими бігбордами з логотипами компанії ЛЕГО. Вісім команд 2-4 класів та збірної учителів і вихователів зайняли свої місця за робочими столами, на яких панували барвисті чудо-конструктори та заготовки інформаційних постерів. Ведуча фестивалю, заступник директора з навчально-виховної роботи Марковіченко О.О., оголосила початок і представила команди та експертів фесту. Кожна з команд мала свої атрибути, назву та девіз: 2-А клас -«Світлячки», 2-Б клас – «Пізнайки-1», 3-А клас - «Смайлики», 3-Б клас -«Крокодил», 3-В клас -«Пізнайки-2», 4-А клас -«Дракон», 4-Б клас - «Крош», педагоги -«Креатив».

Вибір назви команди був не випадковим, адже метою фестивалю за темою «Зоопарк» передбачалося створення тварини та її інформаційна презентація. Проте це було потім, а спочатку Оксана Олександрівна занурила присутніх у світ ЛЕГО: цікава історія створення конструктора, його еволюція та моделі, які стали справжньою сенсацією – про все це дізналися присутні з електронної презентації. Інформаційний етап завершився бліц-опитуванням команд. Учні виявили обізнаність не тільки в загальних знаннях про конструктор, але й у безпечності деталей креативної гри.

Почався етап конструювання і в руках учасників замерехтіли різнобарвні кубики. Команди виявляли справжню злагодженість та творчість: хтось конструював зайця, хтось - жирафу, а хтось – вовка, лева, крокодила, дракона; з-під рук дорослих створювалася справжня дивина – «чупакабра». Інші члени команди готували інформаційні постери – ніхто не залишився осторонь. Чи можливо передати атмосферу творчості колективної справи? Ні! Це треба бачити на власні очі, відчувати ситуацію успіху кожної дитини, адже кожен був активним творцем зоопарку. Стиль ведення фестивалю Оксаною Олександрівною, а це двомовність, зробив захід європейським, інтегрованим.

Глядачі, серед яких були батьки, дідусі й бабусі, учні, вчителі й вихователі, могли спостерігати за тим, як маленькі люди працювали в команді, створюючи свої задумані моделі. Усе дійство супроводжувалося слайд-шоу з фотографій дітей за роботою з ЛЕГО в класі, вдома.

Надзвичайно пізнавальною для присутніх, та й самих учасників, стала презентація командами постерів із сторінкою про себе та своїх проектів-конструкцій. На очах у всього залу оживав справжній ЛЕГО-зоопарк, учасники в нетрадиційній формі знайомили глядачів зі світом тварин.

Увесь час експертна група працювала, бо визначення кращих у номінаціях – то справа нелегка. Директор КЗ «НВК №2» Чергинець Галина Миколаївна разом із головою батьківського комітету Цішем Олексієм Рудольфовичем вручали дипломи командам учасникам: в номінації «ЛЕГО калейдоскоп» - «Світлячки» (2-А клас, тренер – учень 11 класу Трапезніков Артем), «Дружна ЛЕГО-команда» – «Пізнайки» -(2-Б клас, тренер – голова батьківського комітету Клімік Ірина Вікторівна), «ЛЕГО-інтелект» - «Смайлики» (3-А клас, тренер – учень 7-А класу Земляний Микола), «Краща презентація» - «Крокодил» (3-Б клас, тренер - учениця 7-Б класу Ковальчук Дар’я), «Найінформаційніший постер» -«Пізнайки» (3-В клас, тренер – класовод Руденко Світлана Анатоліївна), «Технологічно складний проект» - «Дракон» (4-А клас, тренер – класовод Лук’яненко Ірина Василівна), «Реалістичний проект» - «Крош» (4-Б клас, тренер – класовод Пінчук Любов Миколаївна), «Оригінальний проект» -«Креатив» (педагоги, тренер – учитель англійської мови Ждан Ірина Дмитрівна).

Підведені підсумки, та справжнім сюрпризом для присутніх став подарунок від батьківської спільноти – волейбольні м’ячі для учнів початкових класів.

Як зазначила директор Галина Миколаївна Чергинець, задум вдався й усі отримали велику радість від добре злагодженої колективної роботи й щирих дитячих усмішок! Фестиваль став справжньою знахідкою в освітньому процесі задля забезпечення розвитку творчих здібностей дітей засобом ЛЕГО конструктора, який представляє собою яскравий, барвистий, поліфункціональний матеріал, що надає величезні можливості для пошукової та експериментально-дослідної діяльності дитини. З ЛЕГО важкі завдання можна вирішити за допомогою захоплюючої творчої гри, в якій не буде переможених, так як кожна дитина може з ними впоратися. Елементи конструктора ЛЕГО мають різні розміри, різноманітні за формою, прості варіанти скріплення з іншими елементами, що має практично необмежені можливості створення різних типів будівель та ігрових ситуацій.

Галина Миколаївна поділилася планами на майбутнє – впровадження ЛЕГО-технологій у дошкільному підрозділі КЗ «НВК №2». Для вихователів дитячого садка використання ЛЕГО-конструктора є чудовим засобом для всебічного розвитку дошкільників, що забезпечує інтеграцію різних видів діяльності.

Сподіваємося на розширення кордонів шкільного фестивалю і серед навчальних закладів міста Покров знайти однодумців.

10 грудня навчальний заклад запрошено у Київський Палац Дітей та Юнацтва, де відбудеться Відбірковий турнір з робототехніки та науки - FIRST LEGO League! На цьому турнірі 25 команд із м. Києва представлятимуть свої інноваційні ідеї-стартапи на тему «Пліч-о-пліч з Тваринами», демонструвати збудованих власноруч роботів та брати участь у Грі Роботів. Ми радо приймаємо запрошення, бо сподіваємося, що з активних глядачів переростемо в активні учасники програми FIRST в Україні.

Кiлькiсть переглядiв: 49

Коментарi